2011-11-11
19:05:06

beautiful books

mamma lånade med sig 3 böcker från bibloteket idag och jag ser fram emot imorgon då jag sitter instängd på mitt rum med en stor kopp te, mina böcker och mina papper och penslar och bara har det mysigt hela dagen!
Böckerna fick bli:
Fjärilen i glaskupan - Jean-Dominique Bauby
Stolthet och fördom - Jane Austen
Svindlande höjder - Emily Brontë
Jag tycker det är så otroligt hur "fjärilen i glaskupan" blev till. En man (som var chefredaktör på tidningen elle) fick en stroke och det enda han kunde göra med sin kropp var att blinka med ett öga. Och tack vare att vackra människor läste upp alfabetet för honom så kunde han skriva en bok! ♥

Ikväll blir det iallafall att se på idol och äta choklad. Kanske hinner jag läsa några sidor i någon av böckerna också :)
Postat av: linda - drawings, clothes, pictures

sv: hahaha jaha, jag tänker inte på hur jag skriver faktiskt haha kram :)

2011-11-12 | 09:52:51
URL: http://lindaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: