2011-07-16
15:52:55

Äntligen hemma?

Nje, jag snackar inte om pogrammet utan nu är man hemma efter att ha varit borta sedan i tisdags men det är inte slut. Vi kom hem vid 14 tiden idag och imorgon är jag hemma hela dagen för att packa och på måndag, då sticker jag till kusten igen och och ska bo på vandrahemmet på Hållö :) Är det någon av er läsare som har varit där kanske? Vad tycker ni isf? :)

Men nu ska jag berätta om min semester så blir nog ett ganska långt inlägg ;)
Vi stack härifrån Årjäng vid ca 9:30 tiden, jag, mamma, Ullis och Kerstin och åker till Ljungskile där vi tar ett fikastopp och äter äggmackor och sånt och sen är det bara 45 min kvar till Göteborg.
När vi kommer dit checkar vi in på hotellet som är supermysigt och sen går vi ut på stan. (skriver allt som jag köpte sen).
På kvällen går vi ut och äter på en resturang som heter Tara tror jag. Verkligen god mat så jag rekomenderar det stället. Det ligger nån gata ner från Avenyn eller nått sånt tror jag..?
Men efter att vi har ätit så går vi tbx till hotellet och sover ;)
Nu, onsdag och det är Liseberg som gäller! Vi åker alla karuseller typ..ja, utom barnkarusellerna och så.. och sen åker vi INTE atmosfear som Ullis ville men jag ballade ur och bara NEEJ! :s Hehe.. vi åt på en tågresturang som även den var supergod mat på (dock hade de tagit bort min favoritmat där natchotallrik men jag fick annan god mat). Vi åkte iaf 27 åk på 112 timmar vilket är rätt mkt :)
Sen blev det torsdag och det verkligen SPÖREGNAR!!! Vi går på konstmusem och shoppar lite till. Äter på ett cafeé där jag tar räkmacka som smackar.. underbart! :D Vi träffar min andra syssling, susanna, som bor i göteborg sen 4 år tillbaks och sen så skills vi åt. Ullis och Kerstin åker tbx till Stockholm och Susanna hem till sig och jag och mamma åker till Ljungskile.
Hos Annette som vi bor hos där så välkomnar hon oss varmt och hon har 2 barn (Nils, 16 och Elsa, 18) så de var också sjukt trevliga. Vi sitter och äter och pratar från 20.00 till 00.00 typ (undvik de exakta klockslagen men på ett ung.) Det var verkligen hur trevligt som helst!!!
Sen blir det iaf fredag och vi sticker vidare till Trollhättan.
På kvällen vid 20:15 så börjar Rix Fm Festivalen och jag blir kär i 2 st ;) Christian Hedlund som är programledare i Rix Fm och sen i Cristian Walz som sjunger "Sueside" eller nått. Walz var sjukt snygg och jag bara  D R E G G E L D R E G G E L ! ! !
Haha.. ;) Men idag så har vi packat och sen bara åkt hem. Min vecka har iaf varit helt undebar och jag har tillbringat den med dem bästa!

Under den här semestern har jag köpt;

ett par gummistövlar
4 filmer (2 av dem 4 är dubbelfilmer med 2 filmer i en cd..så 6 filmer igentligen)
2 tidningar
3 halsband
en almenacka
2 koftor
1 blus
snoddar
strumpor
en bok
en kappa

Kanske något mer men det kommer jag inte på precis nu :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: