2011-06-03
23:21:52

OKEJ!!! Nu är jag heeeeeeeeeemma! och sommarminne, här kommer det.., nej just det.., det var ju hösten jag tänkte på där! :o

hahah..
Nej men nu är jag FINALLY hemma.. eller ja.., känns skönt på nått sätt. Veckan som har gått har varit asbra. Min far är nu 50 fyllda (1 juni), mina axlar är helt sönderflagna. Uhh.., men ja.., jag lyssnar på en sämst låt som heter "vill du ligga med mig då" haha.. eller ja, det var spotify reklam:p
Men under veckan kommer nog ett par sköna, eller ja.. bilder från veckan. jag har köpt (vissa av er kommer skratta eller gråta^^) ett block - en riktigt fin diktbok -, ett armband, presenter åt några av vännerna (Claras ögon lyses speciellt upp nu :p) och sen har jag även köpt lite annat som jag faktist inte kommer på just nu men jag har faktist köpt lite till! :)
Jag är lite småsur för min tv funkar inte så det blev inget BigBrother för mig ikväll...

Men sommarminne ville Clara höra så jag tänkte passa på och prata lite om oss två, jag och Clara, och ta och dela några av våra underbara minnen som vi har haft tsm (innan nästan ingen mer kände mig och genom åren som har gått:D ); Clara föddes den 11 juli och sen ca ett halvår senare (5 december) så föddes jag. Våra mammor hade känt varandra LÄÄÄNGE - mamma var barnvakt åt hennes mamma.
Jag har fått berättat många gånger för mig när vi var hemma hos Clara en gång när jag var kanske 1 år?! och då hade en julgranskula trillat ner som jag bara måste ha i munnen så det blir sparris (tror det var det) och tillslut vill sig biten av kulan ut och ja..
Vi har även varit på fjällsemestrar tillsammans i nästan alla år vilket jag tycker ha varit sååå kul!! Jag minns faktiskt detta trots att vi var extremt små, när våra pappor hade gjort en stooor grop där deras renfärlt låg i och vi hoppade i och då skulle jag var asådär go och pussa Clara på kinden. Vi har kort på det och det ser så sött ut! :)
Någon gång under våra fjällsemestrar så skulle jag och Clara ta oss ett riktigt skumbad i bubbelbadet som fanns där. Hahah.., vi tog 2 fulla shampooflaskor, en hel tvålflaska och lite sånt och ganska mkt vatten. Jag överdriver inte när tillockmed taket blev fullt med skum. De vuxna skrattade en del när de fick se detta. Iaf så badade vi länge och lekte. Jag sa flera gånger att jag var snövit och Clara klev tillslut ur vattnet och blev orolig att jag skulle drunkna i allt skum eftersom jag hade fullt i anisktet.
Sen har vi även varit i Spanien tsm - Gran Canaria - då vi blev helt galet förälskade i en dansare och reseledare där som hette David. Vi blev alltid så besvikna när han hade ledigt och vi satt och drägglade vid scenen när han var där. Jag kommer aldrig glömma då han gav micken till oss och vi fick sjunga lite från en abbalåt. Vi var såå stolta för att han gav micken till jusst oss!!! Under samma semester så uppträdde vi också för hela hotellet med en låt som vi hade gjort själva några år innan som hette "på toppen av ett berg" som var den första låt som vi gjorde. Vi tänkte lämna in den till lilla melodifestivalen och trodde att vi skulle bli kändisar x)
Detta är bara extremt få minnen med Clara men det är ändå några och dessa minnen berör mig extremt mkt.
Hon är min äldsta vän (som JAG har haft i 13 och ett halvt år.. träffade henne första gången när njag var drygt 1 vecka gammal) och jag hoppas verkligen att vi ALLTID, ALLTID kommer förbli systrar!
Du är min vän, du är min syster, du är min förebild, du är min.. jag kan fortsätta i månader men med detta vill jag att Clara ska veta hur mkt hon betyder för mig och till er alla andra hur sällan det är man kan få en sann vän som henne men att det faktiskt finns underbara och fina människor! <3
Postat av: clara

Aw<3

Men SNÄLLA TA BORT DET OM DAVID!!!

2011-06-04 | 21:15:29
URL: http://clariizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: