2011-05-04
15:45:53

Piercing!!

Okej, nu viiiill jag verkligen ta läppiercing! Jag har rätt bra argument att komma med.
När jag gick i 1an och 2an provade jag att ta hål i öronen men det varade igen och tack vare det tycker mamma nu inte att jag ska ta piercing 5 år senare. Men enligt mig så tycker jag att det är så att man måste få göra sina egna beslut och sina egna misstag för att sedan ta reda på vad som är rätt för en.
Skulle det börja vara så får jag ta konsikvenserna av det. Men jag tycker att det borde vara mitt val om jag ska ta det eller inte eftersom jag vet att det kan bli fel men vems fel är det då? Jo, mitt
Tatuering och piercing har en ganska stor skillnad. En piercing är ett extra hål i huden med en metallbit imellan medans en tatuering är inristat i huden och måste brännas bort.
Jag har ganska många fler saker att ta upp men orkar inte skriva det x) Men imorgon har jag en sex timmars bilresa framför mig, själv med mamsi och idag ska Ola och pappa hämta passen och då passar jag också på. Det är lika bra att fråga en för man behöver bara en målmans tillåtelse och pappa brukar vara mer att gå med på om det är annat men just något sånt här går han ALDRIG med på.. men förr eller senare måste han också få veta :(

Skulle jag passa i piercing? :D hahah.. igentligen bryr jag mig inte om eran åsikt >.<
Postat av: unicorn.

Du skulle nog passa i´t (;

2011-05-04 | 18:17:56
URL: http://unicornfarm.blogg.se/
Postat av: clara

men isf måste du lova att ta hand om det så att du inte får ngt fult ärr i ansiktet hela livet liksom, hehe. man vill ju inte gå och skämmas för dig!!! haha nejdå, men du skulle nog passa

2011-05-04 | 18:25:01
URL: http://clariizz.blogg.se/
Postat av: clara

asså jag var inte seriös på det förra bara så nivet. eller jo den sista meningen var seriös!

2011-05-04 | 18:25:56
URL: http://clariizz.blogg.se/
Postat av: Rainbowland & S'å'pbubble. ~ Sarah.

Jag tror, helt ärligt, att du INTE skulle passa i det. Men det är min åsikt. Är 14 år och piercade mig för ca 1 månad sedan, i läppen. Du måste desstom vara beredd på hur du kan bli bemött av andra. Om du kommer söka sommarjobb, om kanske några år så är det inte troligt att du får det. Människor är kritiska mot tatueringar/piercingar i dagsläget. Piercar du dig är läktiden 2 - 4 v. Varje kväll de veckorna måste du dessutom göra en saltkoklösning som håller ca 1 dygn och inom den snaraste framtiden är det lätt att piercingen blir infekterad. Om du piercar dig och tar ut smycket efter några månader kommer du ha ett ärr kvar som kommer vara lite synligt hela livet. Att ha piercing är 7kt awesome enligt mig men det passar dock endast vissa personer. I detta fall tror jag att du är en av de som inte passar i det.

2011-05-04 | 20:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: