2011-05-30
17:10:00

Tidsinställt 4

Nu ska jag skriva om människor som arbetar för att få en bättre planet och för människor som behöver hjälp.
Vår planet mår bara sämre och sämre, så är det faktiskt. det är inget någon säger för att någon sopare vill plocka upp mindre utan att det faktist FÖRSTÖR DÄR VI BOR! Detta är allvarligare än vi tror.
Och sen vill jag ju som sagt skriva om människor som finns där, t.o.m för människor som de inte känner <3
Många har nog hört om BRIS. Där jobbar människor via telefon som man kan prata med dygnet runt. Det är gratis att ringa dit och syns inte på telefonräkningen.
Sen finns det ALLTID de som har det sämre än andra bla ekonomiskt som behöver pengar för att överleva. Jag själv har ett fadderbarn som tack vare de 250 kr som vi lämnar till henne varge månad gör så att hon kan gå i skolan, att hon kan göra av med sin.. avföring.. i en riktig toalett och inte i ett hål i "golvet" som igentligen är jord.
Hör ni ens hur det låter?!
Hennes hus är gjort av kobajs som har torkat och hö och palmblad som tak. Och ändå är hon tacksam för att hon kan få en utbildning. Om jag skulle sättas i hennes situation skulle jag aldrig stå ut, men det gör hon. Hon har inget val!
En person kan inte göra allt men alla kan göra något

Postat av: clara

Håller med även om texten var lite osammanhängade, fattade inte riktigt haha men aa :)<333

2011-05-30 | 18:47:24
URL: http://clariizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: